Minulý týždeň sme Vám priniesli rozhovor s Michalom o práci vo veľkej korporácii. Druhý skype rozhovor sme si pripravili s Petrom, ktorý hovorí, “podnikanie stojí za to skúsiť”. Peter má už viac ako 20 ročné skúsenosti s podnikaním a pridáva pár rád ako si dnes môžu nevidiaci podnikatelia, vďaka technológiám, ľahko pomôcť s evidenciou klientov a e-kalendárom, ktoré si môžete prečítať pod skype rozhovorom.
Skype rozhovor s Petrom, format MP3, 26,2 MB
Dlho som premýšľal, čo by som mohol spraviť pre užívateľov iPadu, ale nie len pre nich. Rád by som spravil popis niečoho, čo funguje s novým systémom, alebo čo sa zmenilo v prístupnosti zariadení. Pracujem dlho na iPade a rád by som svoje skúsenosti posunul ďalej.
A čo teda robím?
Pracujem ako masér a výpočtovú techniku využívam hlavne pri objednávaní klientov, pri spravovaní klientských kariet a samozrejme aj pri príprave účtovníctva pre môjho účtovníka. Myslím si, že je toho dosť, no poďme pekne postupne.
Objednávanie klientov
K tejto činnosti používam kalendár, ktorý je vstavanou súčasťou každého iOS zariadenia. Tým, že nie som vo firme sám, ale pracuje so mnou aj moja žena, tak kalendár musí byť zdieľaný. Práve kvôli tomuto využívam Google účet, kde máme tie isté prihlasovacie údaje a tak na kalendári môžeme pracovať na viacerých zariadeniach. Je tak úplne jedno, či objednávku spravím na iPade, alebo moja žena na telefóne, či na jej iPade. No veľmi dôležité v tomto prípade je, že ak spraví napríklad objednávku moja žena, tak ja ju hneď vidím v kalendári a tak sa mi nemôže stať, že by som objednal klienta na ten istý čas ako moja polovička. Toto isté samozrejme platí aj naopak a tak máme obaja skvelí prehľad v objednávkach.
Tiež veľmi príjemnou vychytávkou je, že tým, že si vedieme údaje o klientoch, ako je ich telefónne číslo a mail, tak im vieme poslať aj pozvánku priamo do ich kalendára tak sa snažíme predchádzať tomu, aby zákazník na masáž, ktorú si objednal, zabudol. Iste, aj takto sa to môže stať, no my máme istotu, že sme pre jeho termín, a to, aby naňho nezabudol spravili maximum.
Tiež skvelou vychytávkou kalendára na iPade je to, že ak už máme daného klienta v databáze, alebo sme ho už niekedy takto objednávali, tak je skvelé, že stačí pri jeho ďalšom objednávaní napísať len jeho priezvisko a kalendár vám hneď ponúkne jeho poslednú objednávku a stačí už len na ňu klepnúť a upraviť si prípadné zmeny, či už času, alebo druhu masáže, ktorý chcete napísať do poznámky. Táto vychytávka veľmi zrýchľuje proces celej objednávky a tiež minimalizuje chyby, ktoré by sa pri vypisovaní celej objednávky mohli spraviť. Nehovoriac o tom, že ak sme už tomuto klientovi termín aj posielali, tak sa aj táto skutočnosť pri vytváraní termínu zohľadní a pozvánka sa po ukončení editácie odošle.
Evidencia klienta
Ak k nám príde klient na prvú masáž a chce v procese liečby pokračovať, tak si ho zaradíme aj do systému, a to hlavne kvôli tomu, aby sme mu mohli poslať pozvánku do kalendára, ale aj aby sme mu mohli v prípade nejakej neočakávanej udalosti dať vedieť, či už o presunutí termínu, alebo o jeho zrušení.
Na tento účel nám veľmi dobre poslúži aplikácia kontakty, ktorá je tiež súčasťou iOS. Taktiež pre správnu synchronizáciu využívam účet od Googlu a aplikáciu kontakty naňho len napojím. Tým opäť docielim toho, aby sme mohli mať kontakty klientov na zariadení či ja, alebo moja žena.
No a ako to celé funguje? Ak príde klient a bude chcieť pokračovať v procedúrach a samozrejme, že bude chcieť termín, tak si naňho vypýtame nasledovné údaje a to meno, priezvisko, telefón a mail. Tieto všetky údaje vyplníme do polí, ktoré sú na to určené a VoiceOver ich bez problémov číta. Následne už len potvrdíme tlačidlom OK a kontakt je uložený. V zápätí otvoríme kalendár, vyberieme si deň na ktorý chceme klienta napísať a dajme tomu, že klient sa volá Zajac, tak do poľa pre vytváranie udalosti napíšeme Zajac. Hneď potom švihneme prstom do prava, aby sme si pozreli, či nám kalendár neponúka jeho termín. Pán Zajac už u nás na masáži bol a tak nám ako prvé ponúkne kalendár udalosť s názvom “Masáž Zajac”. Takto udalosti píšeme do kalendára. Hneď na tejto položke poklepeme prstom a tým ju vyberieme. Následne si môžeme prezrieť čas a dátum a tiež aj masáž, na ktorej pán Zajac bol. V prípade, že chceme ktorúkoľvek položku zmeniť, tak na nej poklepeme a upravíme ju tak, aby vyhovovala tomu na čom sme sa s pánom Zajacom dohodli. Ak sme toto celé zvládli, tak už len poklepeme na tlačidle pridať a udalosť je v kalendári a tiež aj na maile v prípade, že ho pán Zajac má. Skvelé na tom celom je aj to, že ak sa masáž pána Zajaca blíži, tak 2 hodiny pred termínom sa ozve pripomienka nie len nám, ale aj pánovi Zajacovi v jeho kalendári napríklad v telefóne.
Takto máme výborný prehľad v objednávkach a ako som už aj písal vyššie, takto môžme s kalendárom pracovať aj obaja bez obáv z toho, aby sme viacerých klientov objednali na ten istý čas.
Tretí rozhovor sa tiež plánuje :-). Tému a termín vyvesíme na túto stránku najneskôr v 7.4.2020 večer, aby ste sa mohli prihlásiť.
Hudba v úvode a závere pochádza zo stránky: http://purple-planet.com