ÚNSS poskytuje sociálne služby v nasledovnom rozsahu a pri týchto opatreniach:
- Odborní pracovníci poskytujú sociálne služby dištančnou formou – telefonicky, písomne a elektronicky.
- Ak je požiadavka klienta ÚNSS neodkladná a nie je možné ju poskytnúť dištančnou formou je možné požiadať o poskytnutie sociálnej služby v osobnom kontaktne len na otvorenom poradenskom mieste na Krajskom stredisku v Bratislave.
- Sociálne služby sú poskytované len ambulantne, terénne sociálne služby sú naďalej pozastavené.
Odporúčania pre klientov ÚNSS
- Je potrebné, aby klienti požiadali o sociálnu službu písomne, telefonicky alebo elektronický na nasledujúcich kontaktoch.
- Neváhajte kontaktovať našich pracovníkov v prípade akýchkoľvek problémov súvisiacich so zrakovým postihnutím, či aktuálnou krízovou situáciou súvisiacou s COVID-19.
Požiadavky na klienta pre poskytnutie služby v osobnom kontakte:
- Je potrebné sa vopred objednať na presný čas. Nevyhnutnosť potreby poskytnutia služby v osobnom kontakte vyhodnotí odborný pracovník ÚNSS a dohodne s klientom ďalší postup.
- Do priestorov ÚNSS je možné vstupovať len s prekrytím horných dýchacích ciest respirátorom FFP2 bez výdychového ventilu.
- Klient/sprevádzajúca osoba nesmie vykazovať príznaky ochorenia COVID-19.
- Klient/sprevádzajúca osoba sa pri vstupe do priestorov ÚNSS musia preukázať negatívnym výsledkom RT – PCR testu alebo antigénového testu podľa COVID AUTOMATU:
- Okres v IV. – III. stupni – test nie starší ako 7 dní
- Okres v II. stupni – test nie starší ako 14 dní
- Okres v I. stupni – test nie starší ako 21 dní
Negatívnym výsledkom testu sa nemusí preukázať:
- Osoba, ktorá prekonala COVID 19 a má o jeho prekonaní doklad nie starší ako tri mesiace.
- Osoba, ktorá bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID 19 aj druhou dávkou vakcíny a od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní
- Osoba, ktorej zdravotný stav alebo zdravotná kontraindikácia neumožňuje vykonanie testu na ochorenie COVID 19. Táto osoba musí túto skutočnosť preukázať potvrdením vystaveným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.
- Pri vstupe do priestorov je nutné použiť dezinfekciu na ruky.
- Klient/sprevádzajúca osoba musí vyplniť záznamový hárok ohľadne možných príznakov ochorenia COVID-19.
Kontakty:
- Tomáš Bako, vedúci KS ÚNSS Bratislava, sociálny poradca – inštruktor sociálnej rehabilitácie
email: bako@unss.sk
telefón: 0905 477 973 - Silvia Kvetáková, sociálna pracovníčka
email: kvetakova@unss.sk
telefón: 0911 809 528 - Eva Metonová, sociálna poradkyňa – inštruktorka sociálnej rehabilitácie
email: metonova@unss.sk
telefón: 0903 489 139